Lovitură: STORYTELLING-ul sau marketing-ul de conţinut. Schimbă toate coordonatele a tot ceea ce a însemnat advertising până acum

10805302_10203183834386601_339639082_nO întâmplare reală din Primul Război Mondial a fost inclusă într-o reclamă de Crăciun…

Şi acesta nu este doar începutul, ci expansiunea unui nou trend în cadrul a tot ceea ce înseamnă „comercial” şi „publicitate”. Un trend care „implică” imaginaţie, metaforă şi intuiţie. Prin urmare, „ambalajul” este povestea, şi nu e deloc simplu.

Unul dintre exemple îl constituie faptul că Sainsbury’s – companie britanică ce deţine al treilea lanţ de magazine din ţară ca mărime, a folosit o întâmplare adevărată, petrecută pe front, în ziua de Crăciun din 1914.
În condițiile în care anul 2014 pare să fi stat, destul de mult, sub semnul confruntărilor militare, nu e de mirare că tema războiului a ajuns să fie exploatată și în cazul reclamelor pentru Crăciun.
Spotul a fost considerat de către Business Insider drept „cea mai bună reclamă de Crăciun a unui lanţ de magazine din Marea Britanie”. Cum se „manifestă” storytelling-ul în acest caz? Spotul relatează povestea acelei zile de Crăciun, când soldaţii din armata britanică şi cea germană au lăsat la o parte armele, au ieşit din tranşee şi au făcut schimb de cadouri, cântând împreună colinde de Crăciun. Soldaţii au jucat, de asemenea, un meci de fotbal, care este redat în reclama realizată de firma de publicitate AMV BBDO pentru compania Sainsbury’s.
Singurul produs comercial ce apare în reclamă este o ciocolată, pe care un soldat englez i-o oferă unui german ca dar de Crăciun. Supermarketurile Sainsbury’s au colaborat cu Legiunea Regală Britanică pentru a pune în vânzare ciocolata respectivă, cu aspect vintage, care se va vinde cu 1 liră sterlină, profiturile urmând să fie donate. Nu mai putem spune decât: Impecabil lucrat!

Advertisements

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s